Twee dagen voor vertrek - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Stella Evers - WaarBenJij.nu Twee dagen voor vertrek - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Stella Evers - WaarBenJij.nu

Twee dagen voor vertrek

Door: Estela

Blijf op de hoogte en volg Stella

30 Juli 2006 | Nederland, Gouda

In navolging van Marisca heb ik besloten om de komende maand in Costa Rica ook een reisdagboek via internet bij te houden. Dat lijkt mij een stuk makkelijker dan mijn oplossing van de vorige reis: een e-mail geadresseerd aan vele vrienden (hoewel je daar natuurlijk een groep van kan maken, maar toch). Een groot voordeel is ook het fotoboek, dat is bij e-mails toch een stuk lastiger. En ook al zijn we vast voor je het weet weer terug in Nederland, een internetdagboek blijft een mooie herinnering.

Terwijl Arnoud op televisie kijkt hoe Kimi vanaf zijn pole-position steeds verder terugzakt in Hockenheim - en weer langzaam opklimt nu, zo te horen -, typ ik op dit moment dus mijn eerste bericht op deze site. De woonkamer is inmiddels opgeruimd. De tas gaat vanavond hopelijk grotendeels ingepakt worden. Helaas moet ik morgen nog even aan het werk, met name om veilig te stellen dat mijn beëdiging als advocaat zo snel mogelijk in september zal plaatsvinden. Omdat ik morgen officieel afstudeer, kan dat pas vanaf die dag. Dus ga ik morgen via Utrecht (om mijn afstudeerverklaring op te halen) naar Den Haag om bij de rechtbank een beëdigingsrekest in te dienen. Daarna nog even naar kantoor om een laatste opdracht af te ronden en dan terug naar Gouda om aldaar afscheid te nemen van mijn studenten-OV, waar ik immers vanaf eind deze week geen recht meer op heb, nu ik ben afgestudeerd. Morgen - en een gedeelte zelfs pas overmorgen - zullen we vermoedelijk nog de laatste spulletjes inpakken en de laatste voorbereidingen treffen. Op dit moment dienen we in ieder geval nog een reiswekker en azaron aan te schaffen. Dinsdagmiddag om 15 uur vertrekt dan ons vliegtuig richting Miami, alwaar wij zullen overstappen op een vlucht naar Aeropuerto Juan Santamaria, nabij San José, Costa Rica. De verwachte landingstijd aldaar is 21.35 uur. Ik herinner mij nog van de vorige reis dat deze landingstijd, vanwege onweer boven Costa Rica, ruim niet werd gehaald. Uiteindelijk landden wij pas ver na middernacht na een tussenstop in Nicaragua. Hopelijk gaat het deze keer beter...

Inmiddels, twee dagen voor vertrek, krijg ik toch -eindelijk - een beetje de reiskriebels. Ik heb ontzettend veel zin om weer terug naar Costa Rica te gaan: weer te lopen door de straten van San José, wandelen door verschillende regenwouden verspreid over het land, varen door de kanalen bij Tortuguero en baden in de heetwaterbronnen bij Arenal. Maar natuurlijk gaan we ook plaatsen bezoeken waar ik vijf jaar geleden niet ben geweest. In ieder geval wil ik erg graag nog naar het peninsula de osa. Vijf jaar geleden waren Andrina en ik al plannen aan het maken om hierheen te gaan toen ik helaas ziek werd en enkele dagen in de stad, in bed moest blijven. Ook gaan Arnoud en ik (weer) vrijwilligerswerk doen bij een schildpaddenproject, waarschijnlijk vlakbij Cahuita, een dorpje waar ik vijf jaar geleden als toerist ben geweest met een weekenduitje van mijn school.

In ieder geval staat onze eerste slaapplaats al vast. Wij hebben, als het goed is, geregeld dat wij op het vliegveld worden opgewacht door een welkomscomité van hostel Casa Yoses (www.casayoses.com), een jeugdherberg in de wijk los Yoses in San José, waar de CRLA, mijn schooltje van de vorige reis staat. Bovendien staat de universiteit van San José in die wijk, zodat het er 's avonds erg gezellig kan zijn. Hopelijk kan ik het eerstvolgende bericht plaatsen vanuit deze jeugdherberg.
Tot snel vanuit Costa Rica!

  • 30 Juli 2006 - 16:27

    Laurien:

    Leuk om jullie straks te volgen op vakantie. Vast weer veel foto's waar ontzettend mooie en lieve dieren op staan. Is het alweer 5 jaar geleden dat je daar zat? De tijd gaat snel. Heel veel plezier in Costa Rica!

  • 31 Juli 2006 - 07:07

    Erica:

    heel veel plezier in verweggiestan ;) enne gen dingen doen die ik ook niet zou doen he :P
    liefs Erica

  • 05 Augustus 2006 - 17:16

    Marisca:

    Hee Stella, wat een goed idee van je! heel veel plezier en een dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Gouda

Costa Rica 2006

Recente Reisverslagen:

01 September 2006

Laatste bericht

27 Augustus 2006

Happy Birthday to Fleur

24 Augustus 2006

Puerto Viejo

20 Augustus 2006

Schildpadden

13 Augustus 2006

Een ezel stoot zich...
Stella

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 26670

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2010 - 03 Januari 2011

Sabbatical 2010

01 Augustus 2006 - 01 September 2006

Costa Rica 2006

Landen bezocht: